Sy-mania

Hejsan!

Ja som titeln antyder så är jag inne i en sy-fas! Eller snarare en kreativ fas där idéer bara ploppar ut ur huvudet på mig och jag måste till vara på dem. Till exempel så har jag länge letat efter en svart, enkel kjol med fickor fram och även knäppning.

Men hittade ingen som passade, var rätt längd, bra kvalité och även inte superdyr.
Så, jag tänkte ju då att jag var tvungen att sy en egen. Tänkt och gjort! Nu har jag en supersnygg, bekväm och inte allt för dyr kjol som passar min kropp och min idé.

Mönstret jag har sytt efter är Zinnia som kommer från Colette Patterns. Jag älskar alla deras plagg och ska snart ta tag i att sy lite klänningar från dem. 🙂

Men. Då hade jag en svart kjol. Därefter så ville jag ha en Hawthorn i svart linne. Sagt och gjort! Den hänger här bredvid mig i delar och väntar på att få bli en helhet.
Dock så tog jag en paus mitt i den och sydde min andra Zinnia.

13592596_10154329605004860_9030163286608680911_n
Zinnia skirt i bomull. 

För jag blev så inspirerad av bilder på min Pinterest och ville sy en cirkuskjol! En röd- och vitrandig alltså. Den har jag på mig nu! 🙂 SÅ roligt att kunna sy sin egen garderob och att faktiskt kunna bli inspirerad och göra något åt det.

Nu ska jag ta en liten paus från symaskinen och istället börja på min andra Gudrun-vante 😉 Här vilar inga händer, inte!
Hoppas ni får en fin kväll!

13445490_10154296798074860_6704495090256844266_n
Midsommarafton. Hemmasydd klänning i bomull.

 

 

Kommentera

