Söndag

Hej!

Hoppas ni har en fin söndag! Jag vaknade 6 imorse och kunde inte somna om. Typiskt! Men också fint att ha hela söndagen kvar såklart.

Jag har ju de senaste åren försökt att dra ner på konsumtionen, bara köpa kläder som passar min kropp och även ge bort kläder jag inte använder. Att bygga en hållbar garderob som är lätt att bära tar ett tag. Men jag är ju nu säker på vad jag gillar och det sitter på min kropp. Så det går bättre och bättre.

Något som jag verkligen aldrig köper, är väskor. Jag har haft fyra väskor som jag har använt i typ 4-5 år. En brun vintageväska med axelrem, i läderimitation som jag fyndade för 200 kr på erikshjälpen. Lite portfölj över den. Älskar den väskan och den kommer få hänga med länge.
Jag har även en mindre brun väska i läder, som jag har ärvt från mamma. Den har pappa köpt till henne för många år sedan och den är precis i min smak. Perfekt för en kväll ute och även den kommer stanna så länge den håller.
En marinblå fjällräven ingår även i denna samling. Perfekt för när man har ont i axlarna av alla axelremsväskor, har mycket att bära (t. ex. gymkläder, böcker och stickning). Köpte den inför min och Robins Parisresa för ett par år sedan (han köpte också en, vi är ett sådant jobbigt matchningspar såklart) och den behöver jag väl inte ens recensera? Fantastisk. (om någon ändå undrar)
Och sist men inte minst! En tote bag. Ja, alltså en rektangulär väska med två handtag, som en kasse. Svart i läderimitation.

Det var min samling. Och jag har inte känt något behov av att ha någon annan väska på väldigt länge. Förutom tygpåsar, som jag tydligen samlar på…
Men nu. Jag saknar en storlek. Mellan den större portföljsmodellen och den lilla kvällsväskan.

Jag har nu letat igenom HELA sortimentet på ellos, H&M, Åhléns, Esty, Amazon m.m. Det är jättesvårt att hitta en snygg väska som INTE är i läder. För jag vill inte ha djurhud hängande runt kroppen.
Så jag släppte tanken på att ha en läderimitation och hittade denna –

e4614f9a9784bb0f7164a1505b1d3de8

Den är från Bookou och är i modellen day bag. Den ser helt fantastiskt fin ut och jag har hört så mycket bra om deras väskor. Bra kvalitet och fina detaljer. Ska kolla på lite recensioner och även kolla måtten, den måste ju rymma min bullet journal t. ex. 😉

Återkommer! Puss!

Lämna en kommentar