Uppdatering av matutmaning

Hallå där!

13220816_10154221879549860_7355139182697766707_n
Pioner alltså.

Jag har nu gått dagar utan socker, gluten, mjölkprodukter och alkohol. Det går bra! Jag har dock ändrat lite mer och kan nu inte kalla det whole30 längre.
Jag tillåter protein i liter fler former. Jag tränar ju ca 4-5 ggr i veckan och då kan jag tyvärr inte leva på endast det som de föreslår i whole30. Jag har känt att jag inte blir helt mätt, att jag inte har samma energi under träningspassen osv. Det är ju såklart pga sockret också, men jag känner inte för att få proteinbrist! Så. Jag kommer äta sojaprotein och en del ostar som halloumi t. ex.

Detta gör ju att jag faktiskt gör en ”cleanse” av min kropp istället. Jag kör ju på tanken med ekologiskt och utan tillsatser. 🙂 Det känns bra hittills, och jag är mer pepp! Robin stöttar också såklart.

Jag har idag tränat Power step, det var riktigt tuff träning! Så roligt. Jag tränar nu mera på Sats i kompassen. Det är nära jobbet och nära vagnen hem – perfekt!
Denna helg har jag ledigt från jobbet, det är så skönt. Jag har jobbat väldigt intensivt de senaste 2 veckorna så det är skönt att bara skrota hemma och städa och komma i ordning. Och ikväll kommer ett par goda vänner till oss över och ska grilla!

För er som inte vet det så är jag ganska så aktiv på snapchat. Följ mig! Jag heter staffansdottern 🙂

13325667_10154227714249860_7332574726134311642_n
Frukost – turkisk yoghurt, dadlar, kokosflingor och kiwi. 

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe med mandelmjölk och förbereda nästa vecka i min bullet journal – ha en fin lördag!

Kommentera

