Älsklingar just nu!

Hallådär! Jag har nu haft ledigt i nästan en vecka, och det är alldeles lagom för mig 🙂 Jag blir så rastlös och så när jag inte har saker att göra, men det var bra med ett par dagar efter bröllopet att ta igen lite sömn och ensamhet 🙂
Och dessutom så jobbar ju Robin och mina vänner här i Göteborg så då hänger man ju mest själv ju, bättre att vara ledig tillsammans ju.

Men. Jag tänkte här visa upp lite av mina favoriter just nu!
Alla bilder kommer från min Instagram eller från Pinterest!

Okej, först ut är de böcker jag läser och lyssnar på just nu!
parfymen

Parfymen av Patrick Süskind. Fått så mycket rekommendationer om den så jag började läsa den för ett tag sedan och är snart klar med den, en recension kommer! 🙂

therese-raquin

Detta är en bok som jag läste på gymnasiet i skolan och som jag tyckte var ganska äcklig då. Vi läste dock om författaren Emile Zola på kursen i våras och då ville jag läsa om den med tanke på hans teorier och hans experimentella roman. Den är fantastisk!

nybyggarna

Och sist ut är Nybyggarna. Väldigt bra och intressant bok. Jag tycker dock det är skönt att lyssna och inte läsa dessa, de är ganska tunga. Men bra att få lite bättre koll på historien. Älskar omslagen också, såklart.

Det var böckerna det. Men det är inte allt jag tar in just nu, jag kollar på mycket serier. Här kommer några!

cbd1b431b4b17be11065c0bed4be40dd

Kollar om Sex and the City. Det behövs ibland. Skratt, gråt och dumheter i en salig blandning, fab!

4f67bd3f183ef3077ece6206d659d021

Orange is the new black. Alltså, om ni inte har sett den, se den! Den tredje säsongen släpptes nyss och jag kollar något ibland för att dra ut på dem så mycket det går!

7a47d1717d32be55704ae5800c68ed92

Vi började kolla på true detective igår. Imponerad är jag! Jag kommer nog gilla den väldigt mycket skulle jag tro, men det släpps ju bara ett avsnitt i veckan dock…

a3b72053db1dccba6e490dcd434aacef

Har ju inte sett Girls än… Vet att många älskar den och jag älskar ju Lena Dunham så jag tänker att så fort SATC är klar så ska jag ta tag i den!
Ja, det var de serier jag pendlar mellan just nu. Mycket på samma gång nu 🙂

Vi övergår till stickning! Det kommer ett inlägg om det jag håller på med just nu så nu tar vi lite pepp bara!

76bcab6132b31d29b73af1e9927b9e0e

Denna sjal är så vacker! Jag vill verkligen sticka mig en stor sjal till alla höstpromenader och resor och cykelturer i höst! Det får nog bli denna i en ljust grå 🙂

4a4600225308947d2aba49506f6b8c71

Dessa är ju för underbara! Så fina i färgen. Det är The Purl Bee som har designat och mönstret finns gratis här. Dessa får absolut hamna på stickorna snart.

Processed with VSCOcam with f2 preset

Får snart ta tag i min rustika, varma tröja jag ska sticka. Men den blir kanske i ocra. Så fint! 🙂

Ja, det var nog allt! Nu ska jag dricka kaffe, sticka och kolla på SATC innan jobb! 🙂 Ha en fin dag!

PS.

11428061_10153409117744860_973399611504701848_n

Ja, denna kille är ju också en av mina favoriter, alltid!

Kommentera

