Måndag!

Hejsan! Kl är 16,56 och jag har hunnit med att läsa så mycket idag redan! Jag är klar med läsningen inför onsdagen och halvvägs genom torsdagens. Så imorgon kan jag koncentrera mig på frågorna till seminariet och att faktiskt ligga lite före, känns väldigt bra.
Det var nämligen så att vi hade föreläsning kl 8 imorse, och den var så himla bra! Just nu handlar det om greker och romare och jag tycker det är väldigt intressant. Efter det så satt jag och ett par kompisar och läste till lunch i biblioteket och efter lunchen satt vi på Evas Paley och pluggade. Så bra att kunna växla mellan läsning och prat. Det gör att iallafall jag orkar sitta mycket längre! Nu tar jag resten av dagen ledig och det ska handlas, lagas matlådor och kanske träna lite här hemma. Imorgon är jag inbokad på ett cykelpass 6,45 på gymmet så jag tänker att jag tar ett styrkepass här hemma nu, eller på gymmet…

Ja, iallafall så trivs vi väldigt bra i nya läggan och jag tycker det är helt underbart att ha någonstans att sitta och äta frukost vid. Jag har ju bott hos R i hans lillalilla lägenhet i vår och det blir lite trångt och vi hade inget ställe att sitta bekvämt vid och kolla tv samtidigt… Men nu har vi en jätteskön soffa med bord framför – paradis! Så imorse satt jag och åt frukost och drack kaffe och kollade nyhetsmorgon – fantastiskt!

Lite sånt jag tycker är fint just nu…

94d82a2ecdae7657c0e0a4863a381d46

Sjukt snyggt det här! Kommer antagligen inte bli av att göra det, men ändå jag är lite sugen…

b35a19caef39ee242bac3f1c2c8c7ff0

Detta är min målbild just nu. Allt hår lika långt, lite solblekt brunt hår med lugg – snyggt som attan. Jag har luggen, nu bara längderna! Kom igen, håret!

ceb88743d1b620f8055a00e701e7edd9

Hoppas på att få ner en symaskin snart så jag kan ta tag i att sy lite fina sommarklänningar i knäppa tyger.

8316ddcbfade8c93ee8e504c0a74697b

Vill verkligen få in mer grönt i lägenheten! Vi har ju balkong som vi har sagt att vi ska ha en liten odling på. Båda två älskar färska kryddor och det skulle va coolt att ha ett apelsinträd, eller en chilifrukt! Asså, fatta att ha chilifrukter på balkongen!

423e9e98b6aaa992eb1dfbd642a401b8

Jag samlar på konservburkar…

Ja, det kommer kanske upp en lista på veckans planer ikväll. 🙂 Hoppas ni har en bra måndag!

Lämna en kommentar