Stickuppdatering

Godmorgon! 

Jag glömde att uppdatera bloggen igår! Jag kom hem och lagade mat, stickade och skypeade med min bror och hans fru. Men här kommer en kort stickuppdatering om vad som sitter på mina stickor just nu.

Huron
Jag stickar vidare på Robins tröja, det går hur snabbt som helst! Den är rolig och jag älskar verkligen färgen på den. Just nu stickar jag på det flerfärgade oket och det är det sista som händer, sen är den klar! Ska bli så roligt att blocka den och få se hur den fluffar till sig när det är dubbel tråd supersoft. Spännande 🙂

huron

Absolut inte helt fel miljö att sticka i! En liten varm hund, som gärna ligger så nära som möjligt.

Bray
Oj, vad jag älskar detta garn! Jag har börjat på andra armen och det är en ren fröjd att sticka i Cascade 220. De här ärmarna kommer vara i reverse stockinette stitch, alltså att den vanligtvis avigsidan ska vara utåt och man har den släta sidan mot kroppen. 🙂

bray

Så här såg det ut när jag la upp för arm två, inte helt fel!

brayyy

Här ser ni framsidan.

brayy

Denna extremt vackra kvist hittade jag på morgonpromenaden med Zappa och Maja en morgon. Jag tävlar i Tant Koftas tävling som heter #finastefärgen. Man ska fota sin finaste färg, hashtagga och hoppas på att man ska vinna! 🙂

Pebble Beach Shawlette
Den gröna sjalen har kommit lite i skymundan nu när jag stickar s å mycket på Bray och Huron. Men den finns med där i bakhuvudet. Tänker att efter att Huron är klar så får det bli ett litet race med den.

Hemligt!
Sedan börjar det ju närma sig jul och födelsedagar så det finns kanske lite hemligt som jag inte kan lägga upp här! 😉

bok hemma

Jag avslutar med två bilder på bra-saker. Jag har börjat på en ny bok och åt lite god choklad! 🙂 Och en bild på morgonpromenaden i Örebro hemma hos mamma! 🙂

Nu ska jag sticka vidare på Huron och i eftermiddag kommer Robin hit och vi ska på stickklubben ikväll! 🙂 Puss!

Kommentera

